Tuesday, November 4, 2008

BICARA BUAT SAHABAT YANG KU SAYANG....

Entah mengapa...
aku masih di persisiran ini,menghitung memori satu persatu,tanpa ku sedar,masa berlalu dengan laju,tanpa memaling memandangku.
Entah mengapa..
aku seolah-olah merasakan,engkau telah pergi,kupu-kupu emasku telah terbang lagi,membawa salam semalam,yang penuh madu dan rindu.
Entah mengapa...
aku tidak menyedari,rupanya engkau singgah sebentarsekadar menyapa dan berpesan,menghantar sebungkus rindu,yang masih berbalut padu.
Entah mengapa...
masih aku terkeliru,apa sebenarnya tujuanmu,katamu merinduiku adalah kemestianmu,kau akan selalu mengunjungikumeski kau berada di kejauhan selalu.
Entah mengapa...
sukar pula kau mengaku,kaukah itu camarku yang lalu,bulanku yang ku nanti selalu,kupu-kupu emas yang bijak berbicara,menyatakan rindu kemudian berlalu pula.
Entah mengapa...
pasrah saja ku direndang kasihmu,tanpa ku kesal tanpa dendam menghasutku,meski luka-luka membaluti jiwa,wahai Allah Engkaulah Maha tahu bisik hati hambaketentuan dan keajaibanMu yang ku damba.
amin.wahai sahabatku...hadirlah engkau lagi tanpa kebencian padaku,hadirlah dengan rindu dan keikhlasanmu...moga beroleh ketenangan dan kebahagiaan selalu..amin