Wednesday, January 18, 2012

Muhasabahku mendapat keredhaanNya

Alhamdulillah..syukur kepada Tuhan yang masih memberi kita nikmat..mungkin kadang2 kita lupa akan nikmat2Nya..susah nak merasakan yang Allah melihat kita..cukuplah dengan mengatakan Allah melihat apa yang aku buat dan apa yang aku buat dinilai oleh Allah..

Mari kita duduk diam sebentar untuk beriman muhasabah diri..kita koreksi diri..mencari keredahaan Allah

jom perbetulkan niat kembali..
Ya Allah sesungguhnya solatku..ibadatku, hidup dan matiku hanya untukMu
Ya Allah aku reda dengan ujianMu..kuatkan imanku..kerana orang2 yang Allah bagi ujian itu adalah orang2 yng TERPILIH dan org2 yg Dia sayang..
yakinlah dengan kasih sayang Allah..Allah bagi orang yang membaca blog ini dipilih untuk mengingatiNya..Subhanallah..Maha suci Allah permudahkan hidup orang yang membacanya..

Hari ini ramai sangat orang islam termasuk diri ini yang Allah pilih untuk meyampaikan kebaikan..tapi berapa ramaikah yg buat betul2..kalaulah semua orang bekerja di sisi Allah mesti dah penuh sembahyang jemaah di masjid..
kita besemangat dengar ceramah palestin,ceramah syiah..isu aqidah dipermainkan..berkobar2 rasa semangat itu..Subhanallah..Alhamdulilah..kerana hati kita masih boleh cium wangian2 iman..tapi kita kurang semangat untuk angkat selimut solat subuh di awal waktu..

Kadang2 terfikir adakah sebabnya kemahuan kita tak kuat atau kurang keyakinan kita pada Allah..kita sekarang di zaman yang langit terbuka luas..yang zaman globalisasi..zaman internit di hujung jari..kita merasa aman hidup di atas muka bumi yang dipermudahkan ini..berbanding di zaman Rasulullah..
susahnya kita sekalipun masih dapat makan..masih ada orang membantu..tak payah ikat perut bagaimana Rasulullah dan sahabat2 menahan lapar..

ya... jalan ke syurga memang amat beronak duri..memang sunahtullah berjalan atas duri2 itu..xde orang yang tak diuji..Allah mencipta kita untuk diuji siapa yg lebih baik amalnya..berbanggalah kita dilahirkan dalam keadaan islam..kita adalah umat yang terbaik yang diciptakan Allah untuk menyuruh berbuat baik dan mencegah yang mungkar..

Insyallah yakinlah dengan kasih sayang Allah..
moga bunga yang layu kembali mekar meyebarkan spora2 iman..menghasilkan buah akhlak yang baik..
sayangku sayangmu kerana Allah